Zdrowe odchudzanie

Na internecie i w gazetach możemy znaleźć dosłownie kilkaset przeróżnych diet, które obiecują nam szybką utratę zbędnych kilogramów w bardzo krótkim czasie. Diety takie często kończą się niepożądanym efektem jojo, nierzadko są również niebezpieczne dla zdrowia, jeśli będziemy je stosować przez dłuższy czas. Jak zatem powinno wyglądać zdrowe odchudzanie?

Najważniejsza jest z pewnością zdrowa dieta – to od niej powinniśmy zacząć naszą walkę z nadmiarem kilogramów. Jak ułożyć swój jadłospis? Warto posiłki podzielić na kilka mniejszych, zamiast 2 czy 3 duże. Dzięki temu będziemy regularnie dostarczać sobie potrzebnej energii, a także zapobiegniemy objadaniu się na noc czy nagłym skokom cukru we krwi. Śniadanie powinno być najbardziej pożywne i najlepiej, jeśli obfituje w węglowodany złożone. Mogą być to kanapki z pieczywa razowego z warzywami i chudą wędliną, a także owsianka czy kasza jaglana z owocami. Na przekąskę – owoc czy warzywo. W porze obiadowej warto przyrządzić sobie pożywną zupę krem ze zmiksowanymi warzywami albo porcję chudego mięsa z dużą ilością kolorowych warzyw. Na podwieczorek – porcja orzechów i pestek z dodatkiem chudego jogurtu naturalnego. O tej porze lepiej już nie jeść owoców. Kolacją może być twaróg albo kanapki z warzywami, oczywiście z ciemnego pieczywa.

Zdrowa dieta jest podstawą, a jeśli zadbamy, aby była różnorodna i smaczna – odchudzanie stanie się przyjemnością, a nie katorgą.