Reklama w Internecie – rodzaje kampanii sponsorowanych

Reklamowanie się w sieci jest świetnym sposobem na pozyskanie pierwszych, a także tych stałych klientów. Jednakże nadmiar możliwości, różnorodne koszty czy obecność konkurencji sprawia, że często ciężko jest się zdecydować na tę jedną konkretną. Niestety, ale i tutaj czekają na nas różne pułapki. Dlatego jakie rodzaje kampanii w sieci warto wybrać dla swojego biznesu.

Sposób reklamowania się będzie ściśle uzależniony od tego, jaką prowadzimy działalność. Niby prosta rzecz, ale wiele osób o tym zapomina i wybiera „pierwsze lepsze” rozwiązanie, kierując się tym, że coś słyszeli, albo wiedzą mniej więcej, jak coś skonfigurować lub po prostu.. jest tanie. W ten sposób nie osiągnie się dobrych i zamierzonych celów, dlatego warto dokładnie zapoznać się z możliwościami i rodzajami kampanii sponsorowanych.

Jakie są możliwości w sieci?

Obecnie reklamę możemy prowadzić dosłownie wszędzie – nie ogranicza się wyłącznie do wyszukiwarki google, chociaż jest to dobry początek na rozpoczęcie działań reklamowych. AdWordsy, które są płatnym rozwiązaniem (uzależnionym od wybranego modelu) to nieograniczone możliwości. Możemy wybrać metodę płatności za 1000 odsłon naszej strony jednej konkretnej osobie lub grupie użytkowników, którzy spełniają te same oczekiwania względem grupy docelowej. Inną możliwością jest opłata za każde jedne kliknięcie w reklamę, albo po prostu za współczynnik kliknięć do liczby wyświetlanych reklam.

A może pójdziemy o krok dalej i wykorzystamy inne możliwości, jakie niosą za sobą kampanie sponsorowane? Tworząc klip, reklamę w formie video, możemy umieścić ją na przykład na YouTubie, a będzie się ona wyświetlać przed uruchomieniem się nagrania w tym serwisie. Można też wybrać płatność za pozostawienie leadów (danych kontaktowych) lub dokonane zamówienie – jak pewnie się domyślacie, to rozwiązanie świetnie się sprawdzi w przypadku sklepów internetowych lub platform, które organizują szkolenia.

Out of the box

Możesz też myśleć niestandardowo i poza inwestowaniem w Google AdWords, które bez wątpienia jest świetnym i miarodajnym rozwiązaniem, korzystać także z innych metod widoczności w sieci. Nie mamy tutaj na myśli wyłącznie pozycjonowania stron, bo byłoby to zbyt proste i logiczne. Innym sposobem jest opłacenie artykułów sponsorowanych na różnych (nawet branżowych) serwisach. Można w subtelny sposób zareklamować swoje usługi czy nawet stronę internetową i to małym kosztem. Różnego typu bannery reklamowe (przy korzystaniu np. z plików coockies) to też mądre rozwiązanie. A jeżeli Twoja firma znajduje się na Facebooku, a także i Twoi klienci, można skorzystać z tej formy reklamy – serwis pozwala również na różnorodne formy publikowania i emisji swoich reklam, dlatego z każdą formą warto się dokładnie zapoznać! Jak widać po powyższych przykładach, w sieci można się reklamować na wiele ciekawych sposobów – jednak wybierz je mądrze.

Media Click Jakub Werelich

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553